ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΩ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΜΟΥ

Friday, October 21, 2005

Εχουμε Γνωριστεί? - Episode I

Είναι μια καθημερινή πρωί (μα πολύ πρωί) και κάθομαι βαριεστημένα σε περίοπτη θέση στο κέντρο λεωφορείου τοπικής διαδρομής. Η συγκεκριμένη θέση "βλέπει" στο πλάγιο μέρος του λεωφορείου οπότε έχω απλώσει την κορμάρα μου και στις δύο γειτονικές θέσεις. Το βλέμμα μου είναι καρφωμένο, χωρίς να το θέλω ιδιαίτερα, σε ένα σημείο στο πάτωμα μπροστά μου που δε διαφέρει σε τίποτα από τα γειτονικά του σημεία. Ξαφνικά, κάτι μπλοκάρει τη θέα μου. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα συνειδητοποιώ ότι πρόκειται για ένα ζευγάρι παπούτσια, με ιδιοκτήτη γένους θηλυκού συμπεραίνοντας από το στυλ.

Ανεβάζω το βλέμμα μου αδιάφορα για να εκτιμήσω την κατάσταση. Περιττό να πω ότι παρόλο που δεν κοιτάω παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο, έχω (κλασικά) προλάβει να εκτιμήσω διαστάσεις ποδιού, στήθους και μέσης, και επιπλέον έχω συμπληρώσει με τη φαντασία μου ποια είναι η εικόνα στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού. Χωρίς να τα πολυλογώ, αυτό που πρόλαβα να δω απέναντι μου, μου αρέσει πολύ, και είναι και σε σωστή ηλικία, άντε 25 το πολύ. Αυτό όμως που δε μου αρέσει καθόλου είναι ότι μου δίνεται η εντύπωση πως η "θεά" με κοιτάζει ήδη επίμονα. Έχεις παραισθήσεις σκέφτομαι, απλώς συναντήθηκαν τα βλέμματά σας τυχαία.

Γυρίζω το κεφάλι μου από την άλλη, σε μια τέλεια γωνία 90 μοιρών, και αρχίζω να βλέπω τα άλλα τρένα να περνούν έξω από το παράθυρο. Οι τρίχες στο πίσω μέρος του λαιμού μου όμως έχουν αρχίσει να γίνονται κάγκελο μιας και η "θεά" από απέναντι εξακολουθεί να με "καρφώνει". Τεντώνω τα αυτιά μου για να βεβαιωθώ ότι δεν έχει απλώς λυθεί στα γέλια με αυτό που βλέπει. Άκρα του τάφου σιωπή και επιπλέον δε μου φαίνεται ούτε καν να χασκογελάει. Ωχ σκέφτομαι, σε ψυχωτική πέσαμε. Λες όμως να μην είναι? Και αν ...? Βρε λες να φόρεσα λάθος σώμα σήμερα?

Ρίχνω μια ματιά προς τα κάτω και επιβεβαιώνω αυτό που ήδη γνώριζα. Κάτι που μοιάζει με ιπποπόταμο διασταυρωμένο με ελέφαντα. Σίγουρος πλέον ότι δε γίνεται η κοπέλα απέναντι μου να έφαγε καμιά κεραυνοβόλο κατραπακιά μέσα στα άγρια χαράματα, βγάζω το πιο λογικό συμπέρασμα. Ψυχωτική και τυφλή. Κορίτσι μου, ξεκόλλα από το πρόσωπο που ομολογουμένως μοιάζει με του George Clooney και κοίτα και λίγο παρακάτω για να συνέλθεις. Εγώ πως απέκτησα συνολική εικόνα χωρίς καν να σε κοιτάξω καλά καλά? Κάτι που έχω αρχίσει να στραβολαιμιάζω, κάτι που δεν έχω ξυπνήσει τελείως ακόμα, αρχίζω να ανησυχώ.

Γυρνάω το κεφάλι μου προς την άλλη μεριά 1-2 φορές για να "κόψω" την κατάσταση αλλά δεν βλέπω καμιά βελτίωση. Το "κάρφωμα" συνεχίζεται και με σοβαρό ύφος. Αποφασίζω να γυρίσω προς το μέρος της και να της ρίξω και εγώ ένα επίμονο βλέμμα, να δούμε που θα βγάλει. Πάνω που το επιχειρώ, έρχεται το δεξί κροσέ. Το οπτικό μου πεδίο γεμίζει ξαφνικά με το μπούτι της "θεάς", σε μια κλασική κίνηση του τύπου "αφού δεν κοιτάς, φάε στη μάπα το φιλέτο και αν τολμήσεις να κοιτάξεις περισσότερο από ένα νανοδευτερόλεπτο, θα το καλύψω γιατί με ενοχλείς". Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η "θεά" δε φοράει φούστα αλλά αθλητική φόρμα χρώματος ροζ! Μάλιστα έχει αλλάξει τόσο πολύ τη στάση της στο κάθισμα που απορώ πως δεν πέφτει κάτω. Ωχ, σκέφτομαι. Ψυχωτική, τυφλή και χαζή. Και να σκεφτείς ότι μόλις πριν από μερικά λεπτά κοιτούσα μια αμοιβάδα στο πάτωμα.

Αποφασίζω λοιπόν να μην ξανακοιτάξω ούτε καν σε απόσταση ενός έτους φωτός από εκεί που κάθεται, μη νομίσει ότι τη βιάζουμε κιόλας. Αγνοώντας τους μύες του λαιμού μου, αλλάζω όσο μπορώ τη στάση μου και αρχίζω να κοιτάζω ξανά προς την αντίθετη πλευρά της "θεάς". Τα λεπτά του τρόμου περνούν αργά αλλά επιτέλους πλησιάζει η στάση που κατεβαίνω. Εκεί που ετοιμάζομαι να σηκωθώ, με προλαβαίνει εκείνη. Αφού βλαστημάω την τύχη μου, αποφασίζω ότι το να σύρω τον όγκο μου για μερικές δεκάδες μέτρα επιπλέον δεν είναι και τόσο καλή ιδέα, οπότε ετοιμάζομαι να κατέβω και εγώ. Διατηρώντας μια απόσταση ασφαλείας δύο μέτρων, κατεβαίνω πίσω της. Έχοντας διαπιστώσει, χωρίς να το επιδιώκω, ότι η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού είναι καλύτερη από ότι φανταζόμουν, πατάω στο πεζοδρόμιο και ακολουθώ στιγμιαία την ίδια κατεύθυνση με τη "θεά".

Με τρόμο, τη βλέπω να κοιτάζει με μισό μάτι πίσω από την πλάτη της για να δει που θα καταλήξω. Η πρόθεση μου είναι να περάσω στην απέναντι πλευρά του δρόμου, οπότε χώνομαι πίσω από το λεωφορείο και κοντοστέκομαι για να ελέγξω την κίνηση (μη με χτυπήσει κανένα αυτοκίνητο και προκαλέσω βαθούλωμα επικών διαστάσεων στην καινούρια του μούρη). Εκείνη τη στιγμή συνέβει. Η "θεά", που έχει εν τω μεταξύ απομακρυνθεί 3-4 μέτρα, βλέποντας με να στρίβω, αποφασίζει να περάσει και αυτή απέναντι! Έλα όμως, που αντί να κοιτάζει τι της έρχεται από αριστερά, συνεχίζει να "καρφώνει" εμένα στα δεξιά της! Το χτυπημένο της κορμί πέφτει αναίσθητο στην άσφαλτο και το αίμα χύνεται κατακόκκινο μπροστά στις ρόδες του μαύρου Audi, θα έγραφα αν είχε όντως συμβεί έτσι.

Ευτυχώς, ο οδηγός του μαύρου Audi είχε την προνοητικότητα να επιβραδύνει βλέποντας το λεωφορείο σταματημένο σε απόσταση, οπότε μπόρεσε να φρενάρει έγκαιρα όταν πετάχτηκε η "θεά" ξαφνικά μπροστά του. Τα μπινελίκια που της έριξε στη συνέχεια πήγαν χαμένα αφού εκείνη ήταν απασχολημένη να "καρφώνει" ακόμα εμένα! Απομακρύνθηκα προς την αντίθετη κατεύθυνση όσο πιο γρήγορα μπορούσα. Ήμουν βέβαιος ότι η "θεά" αποχώρησε θεωρώντας ότι την είχα φάει με τα μάτια μου σε όλη τη διαδρομή του λεωφορείου. Καθώς ανέβαινα τις σκάλες, άρχισα να σκέφτομαι ότι θα πρέπει επιτέλους να κόψω αυτές τις δεκάλεπτες θυελλώδεις σχέσεις στα λεωφορεία. Μακάρι όμως να ήξερα πως.

10 Comments:

  • Και γιατί παρακαλώ να τις διακόψεις? Αυτές οι θυελλώδεις 10λεπτες σχέσεις είναι ένας απ’ τους λόγους που γουστάρω να παίρνω το λεωφορείο (γιατί κατά τ’ άλλα σιχαίνομαι τα ΜΜΜ). Και ξέρεις κάτι? Αυτό είναι και το καλύτερο με αυτές τις σχέσεις: η αίσθηση του ανολοκλήρωτου, του μυστηρίου. Βλέμμα ως εκεί που θα κατέβει στην επόμενη στάση. Μήτε διακοπή, μήτε επέκταση λοιπόν..

    καλά, μπορεί να λέγεται και μαζοχισμός αυτό, όρκο δεν παίρνω!

    By Blogger Lao, at Sun Oct 23, 12:52:00 PM 2005  

  • Lao, λίγος μαζοχισμός ποτέ δεν έβλαψε κανέναν! Συμφωνώ ότι ένα από τα bonus του να παίρνεις λεωφορείο είναι παρόμοιες καταστάσεις. Αλλά η συγκεκριμένη εμπειρία ήταν λιγάκι extreme για τα γούστα μου, μου έφερνε κάτι από ταινία τρόμου. Άσε που στο τέλος αισθάνθηκα γαιδούρι που δεν προσέφερα στη σχέση περισσότερα! Δεν στάθηκα δίπλα της όταν ο λεωφορειατζής φρέναρε απότομα και την πέταξε πάνω στον διπλανό της, ούτε της συμπαραστάθηκα όταν η βουτιά του λεωφορείου στη λακουβάρα μέσα στη μέση του δρόμου έχυσε πάνω της το μισό καφέ που κρατούσε. Τελικά πρέπει να είμαι πολύ αναίσθητος, κάτι σαν τον Bill Murray στο Broken Flowers.

    By Blogger Qfwfq, at Sun Oct 23, 01:38:00 PM 2005  

  • *ασχετο* το Broken Flowers που λες λεει τιποτα; Ελεγα να παω να το δω.

    Ειχα κι εγω μια φορα μια θυελλωδη σχεση λεωφορειου. Ακομα τον θυμαμαι με νοσταλγια. Κριμα που χαθηκαμε ετσι ξαφνικα.

    Οσο για την τυπισσα, ειναι σιγουρο πως θα νομιζε οτι την γουσταρες τρελα. Παλι καλα που δεν τρομαξε οταν κατεβηκες στη σταση της και να αρχισει να φωναζει βοηθεια να τη σωσουν απο το βιαστη, φτηνα τη γλυτωσες!

    By Blogger Anna, at Sun Oct 23, 11:17:00 PM 2005  

  • "Παλι καλα που δεν τρομαξε οταν κατεβηκες στη σταση της και να αρχισει να φωναζει βοηθεια να τη σωσουν απο το βιαστη, φτηνα τη γλυτωσες!"

    Πες το ψέματα! Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ καθώς κατέβαινα από το λεωφορείο. Αν κατά τύχη πήγαινα προς την ίδια κατεύθυνση με την τύπισσα, την είχα βάψει.

    "το Broken Flowers που λες λεει τιποτα; Ελεγα να παω να το δω."

    Γενικά μου άρεσε. Το βρήκα πιο υποτονικό από ότι περίμενα και στο τέλος μου έμεινε η αίσθηση ότι δε "χόρτασα" την ταινία, οπότε την είδα και δεύτερη φορά. Βέβαια ο Jarmusch εΙναι από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Η αρχική μου επιφύλαξη ήταν ότι η φάτσα του Murray δεν είναι και από τις καλύτερες μου, αλλά ο Jarmusch τον κινηματογραφεί καταπληκτικά. Και όπως θα διαπιστώσεις αν δεις την ταινία, επικεντρώνεται πολύ στο πρόσωπο του. Κατά τα άλλα, υπάρχουν διάφοροι "περιέργοι" χαρακτήρες (σήμα κατατεθέν του Jarmusch) και το soundtrack είναι φοβερό. Η δεύτερη φορά βοήθησε πολύ πάντως μιας και η ταινία είναι κατά τη γνώμη μου αρκετά subtle (sorry για την αγγλικούρα αλλά δεν αποδίδεται καλά στα ελληνικά). Είχα ανεβάσει και ένα post για την ταινία πριν μερικές εβδομάδες. Αν δε βαριέσε ;-), κοίταξε το, αν και λίγο πολύ τα ίδια είχα γράψει.

    Άσχετο: άπαιχτη η ερώτηση που κάνεις στο "tooltip", ειδικά το τετραπλό ερωτηματικό. Είναι ρητορικό ερώτημα ή περιμένεις απάντηση?

    By Blogger Qfwfq, at Mon Oct 24, 01:50:00 AM 2005  

  • εγω γιατι δεν καταλαβα ποια ειναι η ερωτηση που λες και τι/ποιο ειναι το tooltip??

    οσο για το σχετικο με την ταινια ποστ θα το κοιταξω αμεσως, ο κινηματογραφος ειναι ενα απο τα λιγα θεματα που δε βαριεμαι ποτε ;)

    By Blogger Anna, at Mon Oct 24, 10:05:00 PM 2005  

  • "όταν ο λεωφορειατζής φρέναρε απότομα και την πέταξε πάνω στον διπλανό της, ούτε της συμπαραστάθηκα"

    ακριβώς την ίδια αντίδραση είχα κάποτε κι εγώ! Βασικά παίρνω (έπαιρνα) πρωί λεωφορείο, ε και τούτη την ώρα δεν λειτουργούν τα.. αντακλαστικά.
    απορία: το δεύτερο επεισόδιο είναι στα σκαριά ή θα γραφτεί αν κι εφόσον προκύψει μία ανέμελη 10λεπτη νέα συνάντηση?

    By Blogger Lao, at Mon Oct 24, 10:12:00 PM 2005  

  • "εγω γιατι δεν καταλαβα ποια ειναι η ερωτηση που λες και τι/ποιο ειναι το tooltip??"

    sorry anna, δικό μου το λάθος, έπρεπε να ήμουν πιο σαφής. Αναφέρομαι στην ερώτηση σχετικά με τα ηχεία που κάνεις στο link που έβαλες στο blog σου προς το δικό μου blog. Πως το λένε αυτό το ρημάδι που πετάγεται όταν βάζεις το ποντίκι πάνω από το link? Αυτό εννοώ όταν λέω "tooltip". Πάντως και η ανακάλυψη της ερώτησης ήταν μια μικρή περιπέτεια. Μου θύμισε τις παλιές καλές μέρες που έπαιζα Myst και Riven. Είναι ρητορικό λοιπόν το ερώτημα?

    By Blogger Qfwfq, at Mon Oct 24, 10:34:00 PM 2005  

  • "απορία: το δεύτερο επεισόδιο είναι στα σκαριά ή θα γραφτεί αν κι εφόσον προκύψει μία ανέμελη 10λεπτη νέα συνάντηση?"

    Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ήδη και άλλο επεισόδιο στα σκαριά, χωρίς λεωφορείο αυτή τη φορά. Απλώς είναι πολύ πιο "περίεργο", οπότε το γυροφέρνω στο μυαλό μου μέχρι να έρθει η κατάλληλη στιγμή και η κατάλληλη έμπνευση. Τώρα που το ανέφερες, θα δω αν μπορώ να το επισπεύσω, θα ταιριάξει και με τη διάθεση μου αυτή την περίοδο. Πάντως δεν εγγυώμαι ότι θα είναι το 2ο επεισόδιο, μπορεί να είναι και το πρώτο! Μερικές φορές έχω την παραξενιά να μετράω με βάση το μηδέν.

    By Blogger Qfwfq, at Mon Oct 24, 10:53:00 PM 2005  

  • :D

    Να φανταστεις οτι ειμαι και του επαγγελματος (πληροφορικος) και δεν το ειχα ξανακουσει το tooltip. Η ερωτηση βασικα δεν ειναι ρητορικη, την απορια την εχω, επιφυλασσομαι μονο μην την εχεις απαντησει σε προηγουμενο ποστ και με πιανεις αδιαβαστη :)

    By Blogger Anna, at Mon Oct 24, 11:21:00 PM 2005  

  • "Η ερωτηση βασικα δεν ειναι ρητορικη, την απορια την εχω, επιφυλασσομαι μονο μην την εχεις απαντησει σε προηγουμενο ποστ και με πιανεις αδιαβαστη :)"

    Δεν νομίζω να έχω απαντήσει παλιότερα :-).

    Στην πραγματικότητα ο τίτλος λειτουργεί σε πολλαπλά επίπεδα ερμηνείας! Εκτός από το προφανές, υπάρχουν τουλάχιστον 2 ακόμα που μου έρχονται αμέσως στο μυαλό (φαντάσου πόσο διαταραγμένο μυαλό έχω!). Για να εξηγήσω λοιπόν χρειάζεται μια προεργασία ... πρέπει να φορέσω το ζιβάγκο, να ανάψω την πίπα μου και να φέρω το δεξί μου χέρι στο θεληματικό μου πηγούνι.

    Αν λοιπόν συνεχίσεις να έχεις την απορία και κάποια στιγμή θέλεις απάντηση (και δε βαριέσαι φυσικά ;-)), στείλε ένα email μέσα από το προφίλ μου. Θα μπω στον ανάλογο "χαρακτήρα" και θα σου απαντήσω. Αυτό που μπορώ να πω πάντως είναι ότι ο τίτλος είναι το πιο σημαντικό στοιχείο αυτού εδώ του blog. Το περιεχόμενο είναι απλά περιστασιακό!

    Όπως βλέπεις έχω πάρει φόρα και γράφω ότι θέλω. Πάω λοιπόν για ύπνο.

    By Blogger Qfwfq, at Tue Oct 25, 12:49:00 AM 2005  

Post a Comment


 Subscribe to Post Comments [Atom]



 << Home