ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΩ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΜΟΥ

Friday, April 07, 2006

Good Bye Lenin!

Παρότι πολύ κουρασμένος από πολύωρο περπάτημα, κάθισα χτες βράδυ να δω επιτέλους την ταινία που περίμενε υπομονετικά εδώ και λίγους μήνες πότε θα αξιωθώ να την τιμήσω. Βέβαια άργησα 2-3 χρόνια να την θυμηθώ αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ! Χωρίς να έχω μπει καν στον κόπο να κοιτάξω ποιοι παίζουν, με περίμενε μια σειρά ευχάριστων εκπλήξεων. Καταρχήν ο πρωταγωνιστής, Daniel Brühl, τον οποίο γνώρισα μέσα από μια μετέπειτα ταινία, τους Edukators, και μου είχε κάνει αρκετά καλή εντύπωση. Για άλλη μια φορά είναι αρκετά καλός και περιμένω να τον δω ξανά στο Joyeux Noël που τώρα ήρθε προς τα μέρη μου. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως ήρθε με τη μορφή της Lara (Chulpan Khamatova). Έσπαγα για αρκετή ώρα το κεφάλι μου για να θυμηθώ που την είχα ξαναδεί και τελικά με λίγη βοήθεια μου ήρθε ... στο Luna Papa, ένα διαμαντάκι που ξεχειλίζει από μαγεία και ζωή και που αξίζει να δείτε αν πέσει ποτέ στα χέρια σας (το σχόλιο κρυόκωλου βορειαμερικάνου φίλου που την είχε δει μαζί μου ότι ήταν "too loud" τα λέει όλα!). Παρεμπιπτόντως, στο Luna Papa παίζει με επιτυχία ένα δύσκολο ρόλο ο Moritz Bleibtreu, γνωστός και ως "Manni" από το πολύ καλό Run Lola Run. Πίσω στο Good Bye Lenin όμως που ήταν και αυτό συνολικά μια ευχάριστη έκπληξη. Μην περιμένετε φυσικά καμιά λεπτομερή ανάλυση της ταινίας εδώ. Ούτε της βασικής ιστορίας (που αυτή τη φορά υπάρχει), ούτε των πιθανών αλληγορικών (πολιτικών) μηνυμάτων. Προσωπικά τη βρήκα τρυφερή και συγκινητική, χαρακτηρισμοί που για διαφορετική ταινία θα με αποθάρρυναν ίσως να την δω. Οι καλές ερμηνείες και το έξυπνο σενάριο όμως γλιτώνουν την ταινία από το να γίνει γραφική ή μελό. Και φυσικά η απεικόνιση της Ανατολικής Γερμανίας πριν και μετά την πτώση του σοσιαλισμού και του τείχους δίνει από μόνη της ξεχωριστό ενδιαφέρον στην ταινία. Μου άρεσε πολύ και σίγουρα θα την ξαναδώ σύντομα.

18 Comments:

  • Τι χλιαρά σχόλια είναι αυτά; Πρόκειται για μία από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων χρόνων! Σκηνοθεσία τέλεια, ερμηνείες πολύ καλές, (το θεμα για μένα εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά αυτό ειναι υποκειμενικό), μουσική άπαιχτη (Για Τιρσέν, τέλειος .και νομίζω Βέλγος?).

    Θυμίσου τη σκηνή με την Κοκα Κολα και πώς τα μπαλώνουν. Για μένα η καταπληκτικότερη σκηνή (ανατριχιαστική) είναι η σκηνή που βγαίνει έξω η μητέρα και βλέπει τους μεταφορείς και τους ρωτάει από πού έίναι κι η αντιδρασή της όταν της λένε (Düsseldorf, νομίζω) "Aus den Westen?"... Και βέβαια λίγο μετά το άγαλαμ του Λένιν που είναι σα να αποχαιρετάει...
    όπως και να το κάνεις, μια ολόκληρη γενιά (ίσως και δυο) είχαν για πατρίδα τους την Ανατολική Γερμνανία -ό,τι κι αν σημαίνει αυτό....

    (Παρένθεση: το μεγαλέιο της Ανατολικής Γερμανίας -πρώην έστω- δεν συγκρίνετια με τις ψυχρές μοντέρνες, μπετοναρισμένες δυτικογερμανικές πόλεις... Αλλα ας μη συζητήσουμε ποιος φταίει...)

    By Blogger Кроткая, at Fri Apr 07, 11:33:00 AM 2006  

  • Ωχ, μου την έπεσε η krot!

    Τα βρήκες χλιαρά τα σχόλια? Ε, γι'αυτό είσαι και εσύ εδώ, για να με βάζεις στη θέση μου όταν παραφέρομαι! Όπως είπα η ταινία μου άρεσε πολύ αλλά δεν τη βρήκα συγκλονιστική οπότε δεν μου βγήκαν διθύραμβοι.

    Συμφωνώ φυσικά για τις ερμηνείες και το ενδιαφέρον του θέματος, όπως έγραψα εξάλλου. Στη σκηνοθεσία και τη μουσική δεν βρήκα κάτι το ιδιαίτερο. Για τη μουσική να πω ότι μεταφέρει ένα κλίμα νοσταλγίας, τουλάχιστον εμένα έτσι μου φάνηκε, αλλά ίσως φταίει ότι ενώ έγραφα το post είχα στο repeat ένα συγκεκριμένο τραγούδι από τη σελίδα της ταινίας.

    Το όλο θέμα της Ανατολικής Γερμανίας είναι φυσικά τεράστιο, αλλά δεν νομίζω ότι παρουσιάζεται στην ταινία με τρόπο που να σε ταρακουνάει. Και αυτό δεν είναι μειονέκτημα της ταινίας, απλώς το περνάει πιο αλληγορικά.

    Η σκηνή που αναφέρεις με το άγαλμα του Lenin με άφησε λίγο απογοητευμένο. Φοβερή σκηνή αλλά δε γίνεται να βλέπει η μητέρα το άγαλμα του Lenin να κρέμεται μπροστά της αλλά να το παίρνει τόσο χαλαρά. Εγώ βρήκα άλλη σκηνή πιο συγκλονιστική. Όταν ο γιος και η κόρη κάθονται στο μπάνιο και του λέει πως αναγνώρισε τον πατέρα τους, και ειδικά το τι είπε καθώς αυτός έφευγε.

    Εγώ θα επιμείνω πάντως, βρήκα την ταινία τρυφερή και συγκινητική, αλλά όχι φοβερή και συγκλονιστική.

    Προετοιμάζομαι για το τι θα ακούσω πάλι από εσένα!

    By Blogger Qfwfq, at Fri Apr 07, 05:56:00 PM 2006  

  • Και η σκηνή που αναφέρεις είναι συγκλονιστική...
    Αλλά τι αντίδραση περίμενες στην άλλη σκηνή... Είναι άφωνη η γυναίκα, δεν πιστεύει αυτό που βλέπει. Εγώ διέκρινα μια βουβή οδύνη κι ένα τεράστιο ερωτηματικό...
    Αλλά είναι υποκειμενικά αυτά.
    Η μουσική γιατί δε σου άρεσε; Η μουσική της Αμελί σου άρεσε; Του ίδιου είναι.

    Εγώ ένιωσα πάντως να αγγίζεται το θέμα της Ανατολικής Γερμανίας... Θυμήσου και την σκηνή στην τράπεζα που πάει να αλλάξει τα μάρκα... Κι όχι μόνο, και σε άλλα σημεία...

    Τέλοσπάντων, το πώς εκλαμβάνεις μια ταινία, είναι και υποκειμενικό, έχει να κάνει και εμ το συναισθηματικό κόσμο του καθενός. Εμένα είναι από τις αγαπημένες μου ταινίες...

    By Blogger Кроткая, at Fri Apr 07, 06:16:00 PM 2006  

  • Τη μουσική της Amelie δεν την θυμάμαι αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να ξαναδώ την ταινία. Δεν είναι ότι η μουσική δε μου άρεσε. Άλλο όμως το να μου αρέσει απλά και άλλο το να με εντυπωσιάσει τόσο ώστε να την ξεχωρίσω και να τη σχολιάσω. Το ίδιο κα για τη σκηνοθεσία.

    Μα δεν γίνεται όμως, πρέπει να τσακωθούμε! Άντε θα βριστούμε ιδιωτικά αν είναι :-P.

    By Blogger Qfwfq, at Fri Apr 07, 06:29:00 PM 2006  

  • giati? pio plaka exei dimosia!
    tha sou pw se ligo, nomiz wpws kati kaigetai mesa....

    By Blogger Кроткая, at Fri Apr 07, 09:31:00 PM 2006  

  • Τι έγινε, έκαψες το φαγητό?!?!?!

    Άντε, ρίξτα μου δημόσια τότε! Μήπως πρέπει να αρχίσω να θάβω την ταινία?

    By Blogger Qfwfq, at Fri Apr 07, 10:10:00 PM 2006  

  • oxi, den ekapsa to fagito -allwste egw den mageirevw...
    telospantwn. ti na sou pw... emena i mousiki mou arese para polu. xanakouse to soundtrack, tha deis, ektos an de sou leei aftou tou eidous i mousiki. ama den thumasai kan ti mousiki tis amelie, mallon de se entupwsiazei...
    egw pantws nomizw pws thigei, estw kai alligorika to thema tis texnitis diairesis tis Germanias kai pws einai arketa politiki tainia -opws mou aresei emena na einai oi politikes tainies. kai parallila einai mia prwtotupi kai polu omorfi istoria, me oso sunaisthimatismo xreiazetai, xwris na ginetia melo. Vevaia, to "ethniko zitima" tis Germanias einai arketa poluploko kai den boroume na to antilifthoume apoluta, dioti i antilipsi peri ethnikis taftotitas sti Germania einai polui diaforetiki, apo o,ti px stin Ellada (pou eimaste etoimoi na dialusoume to sumban gia ti Makedonia px). i ethniki suneidisi stous Germnanous den einai toso entoni, pragma pou exei na kanei me to sximatismo aftou tou kratous. Gi afto kai den tha borouse i tainia na thigei to thema pio amesa kai me pio entono tropo...

    polla eipa omws. ama de s arese, de s arese, punkt!

    By Blogger Кроткая, at Sat Apr 08, 01:43:00 AM 2006  

  • Ρε κροτ, αφού στην ουσία συμφωνούμε, γιατί βγαίνει ότι διαφωνούμε???

    Αυτά που έγραψες στο τελευταίο σχόλιο είναι πολύ καλή ανάλυση και ακριβώς έτσι το βλέπω και εγώ. Η μόνη διαφορά μας είναι ότι εσένα σε ενθουσίασε η ταινία ενώ εμένα όχι. Πως όμως βγαίνω πάλι ότι δε μου άρεσε? gkrrrrrrrrrr!

    Tι είναι το τελευταίο που μου πέταξες, πάλι με βρίζεις :-P? Θα πρέπει να μάθω δέκα ξένες γλώσσες με σένα που έμπλεξα!

    By Blogger Qfwfq, at Sat Apr 08, 04:14:00 PM 2006  

  • punkt=fullstop sta germanika...
    schluss=end sta germanika episis...

    tis xrisimopoiw suxna kai tis duo ekfrseis -opote metafrazw gia na sunennooumate.

    min anisixeis, ama einai na vrisw tha to katalaveis. vrizw mono sta ellinika (ektos apo kanena shit, merde kai tetoia...), giait dne to fxaristiemai stin xenes glwsses!

    By Blogger Кроткая, at Sat Apr 08, 04:39:00 PM 2006  

  • OK, αν είναι να τα ακούσουμε, καλύτερα να τα ακούσουμε στη δική μας γλώσσα για να τα καταλάβουμε και όλα!

    By Blogger Qfwfq, at Sat Apr 08, 06:47:00 PM 2006  

  • de tha ta akousete, min anisixeis, den uparxei logos...

    de mou les, monoi mas ta leme edw pera i mou fainetai? ma kaneis allos den tin eide tin tainia na pei mia gnwmi? kai m afisan oloi moni me to deinosavro? fovamai!

    By Blogger Кроткая, at Sat Apr 08, 09:04:00 PM 2006  

  • Μάλλον μόνοι μας είμαστε. Πίστευα και εγώ ότι η ταινία ήταν πιο γνωστή αλλά πάλι, το blog μου μάλλον δεν είναι! Λες να φοβούνται όλοι το δεινόσαυρο?

    By Blogger Qfwfq, at Sat Apr 08, 11:44:00 PM 2006  

  • oxi re, afou xamogelas sti fwto! fainesai gluko deinosavraki, ti na fovithoun?

    By Blogger Кроткая, at Sat Apr 08, 11:58:00 PM 2006  

  • Δεν υπάρχει δεινόσαυρος και γλυκός!

    By Blogger Qfwfq, at Sun Apr 09, 02:12:00 AM 2006  

  • Καλώς την. Που χάθηκες εσύ?

    Μπορεί να ήταν κιτς οι καναπέδες αλλά φαντάζομαι ότι λένε πολύ περισσότερο από καθίσματα.

    By Blogger Qfwfq, at Sun Apr 09, 05:59:00 PM 2006  

  • Τι θα γίνει, καμιά άλλη φωτογραφία του "παιδιού" θα στείλεις?

    By Blogger Qfwfq, at Sun Apr 09, 08:13:00 PM 2006  

  • This comment has been removed by a blog administrator.

    By Blogger verbal, at Mon Apr 10, 11:34:00 PM 2006  

  • verbal, μήπως το σχόλιο σου αναφερόταν στο Joyeux Noel? Αξίζει?

    By Blogger Qfwfq, at Tue Apr 11, 09:54:00 AM 2006  

Post a Comment


 Subscribe to Post Comments [Atom]



 << Home